Deklaracja dostępności
Komenda Powiatowa Policji w Gorlicach (KPP w Gorlicach) zapewnia dostępność BIP KPP w Gorlicach zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony bip.gorlice.kpp.policja.gov.pl
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej dużej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona BIP KPP w Gorlicach jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- niektóre filmy i grafiki nie posiadają opisów dźwiękowych (audiodeskrypcji), ale posiadają dostępne cyfrowo opisy tekstowe, które można pobrać. Opisy są zamieszczone w formie załączników;
- nie wszystkie pliki dostępne do pobrania są dostępne cyfrowo lub posiadają wersje alternatywne
Treści nieobjęte przepisami
- niektóre dokumenty opublikowane przed wejściem w życie ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami. Dane kontaktowe znajdziesz w dalszej treści deklaracji
- na stronie mogą znajdować się treści, które nie zostały przez nas przygotowane i mogą być niedostępne cyfrowo.
Przygotowanie deklaracji
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można skorzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Problemy z dostępnością strony internetowej można zgłosić do Oficera Prasowego KPP w Gorlicach na adres email: rzecznik@gorlice.policja.gov.pl bądź pod numerem telefonu: 47 83 44 277.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementów
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy
Jeżeli chcesz zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej przejdź do:
Wniosek o zapewnienie dostępności
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym podając nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę
Możesz także zgłosić skargę, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Skargę możesz złożyć listownie lub mailem.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej spawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Komenda Powiatowa Policji w Gorlicach – ul. 11 Listopada 56, Gorlice
Uwaga - ze względu na specyfikę zadań Policji wizyty osób w Komendzie najczęściej mają charakter umówiony i osobie postronnej podczas pobytu zazwyczaj towarzyszy policjant/ka lub pracownik/czka cywilny. Skontaktowanie się przed wizytą pozwala na określenie potrzeb osób z niepełnosprawnościami, poinformowanie o udogodnieniach i ograniczeniach oraz ustalenie zasad poruszania się i załatwiania sprawy, w tym przedstawienie szczegółowych informacji o dostępności architektonicznej oraz zakres pomocy, która może zostać udzielona. Należy zaznaczyć, że nie wszystkie pomieszczenia Komendy są udostępnione dla osób postronnych.
Rozwiązanie 1. – przyjazd/przyjście bez umówienia
Na teren Komendy wchodzi się lub wjeżdża od ulicy 11. Listopada. Przed wejściem jest parking z oznakowanymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami.
Następnie należy skierować się do budynku głównego (wejście z poziomu chodnika) i wejść do budynku przez automatycznie otwierane drzwi.
Kolejno należy udać się na recepcję (na tym samym poziomie), gdzie pracownik wstępnie rozpozna sprawę, a następnie poprosi osobę, która zajmie się dalszym załatwianiem sprawy, w tym asystą podczas wizyty.
Rozwiązanie 2. – umówienie wizyty
Na wizytę można się umówić telefonicznie, dzwoniąc na numer 47 83 44 301, pisząc na adres komendant@gorlice.policja.gov.pl" > bądź do policjanta/pracownika zajmującego się przedmiotową tematyką lub sprawą.
Przed budynkiem Komendy znajduje się parking z miejscami dla pojazdów osób z niepełnosprawnością.
W dalszym przebiegu wizyty umówionej zostanie udzielona asysta pracownika/funkcjonariusza realizującego przedmiotową sprawę.
- budynek jest przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami - odrębne mijesce parkongowe przed wejściem, wejście z poziomu chodnika, automatyczne drzwi wejściowe, winda dostosowana do osób z niepełnosprawnościami, dostosowane niektóre toalety (co najmniej jedna na każdym piętrze);
- schody wyposażone są w poręcze i ich stopnie oznaczone są kontrastową taśmą;
- budynek nie jest wyposażony w tyflomapy;
- pomieszczenia w budynku oznaczone są tabliczkami z cyframi;
- na terenie Komendy nie są zainstalowane urządzenia dźwiękowe naprowadzające osoby niewidome i słabowidzące;
- w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a;
- osoby niewidome oraz słabowidzące mają prawo wstępu do obiektu wraz z psem asystującym i psem przewodnikiem;
- w budynku znajduje się winda wyposażona w przyciski w alfabecie brajla;
- w budynku istnieje informacja wizualna, w postaci tablic o drogach ewakuacji;
- w budynku znajduje się świetlny i dźwiękowy system powiadamiania alarmowego;
Komisariat Policji w Bobowej – ul. Okrężna 9, Bobowa
Budynek jest przystosowany w podstawowym zakresie do obsługi osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzi dojazd wykonany z kostki brukowej, do schodów wejściowych do budynku dobudowany jest podjazd dla wózków inwalidzkich posiadający poręcze, budynek nie posiada windy. Wejście główne do budynku posiada drzwi jednoskrzydłowe bez przeszkód w postaci progów, za drzwiami znajduje się wiatrołap, z którego prowadzą drzwi jednoskrzydłowe bez przeszkód w postaci progów prowadzące do holu. Przy tych drzwiach zainstalowany jest dzwonek przywołujący – domofon. Drzwi otwierane automatycznie przez obsługę . W holu znajduje się recepcja – sekretariat, gdzie pracownik udzieli pomocy w rozeznaniu sprawy. Następnie zostanie poproszona osoba, realizująca dany zakres spraw, która pomoże w jej realizacji. W holu budynku znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami oraz pomieszczenie do przyjmowania interesantów.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- budynek nie jest wyposażony w tyflomapy;
- W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
- na terenie Komisariatu nie są zainstalowane urządzenia dźwiękowe naprowadzające osoby niewidome i słabowidzące;
- w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a;
- osoby niewidome oraz słabowidzące mają prawo wstępu do obiektu wraz z psem asystującym i psem przewodnikiem;
- Personel nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego.
- w budynku istnieje informacja wizualna, w postaci tablic o drogach ewakuacji;
- w budynku znajduje się świetlny i dźwiękowy system powiadamiania alarmowego;
Komisariat Policji w Bieczu – ul. Kazimierza Wielkiego 33, Biecz
Budynek nie jest przystosowany do przyjmowania osób z niepełnosprawnościami ruchowymi poruszających się na wózku, również brak jest odpowiednich toalet. Komisariat Policji w Bieczu ze względu na brak możliwości technicznych, zapewnia dostęp alternatywny dla osób z niepełnosprawnością ruchową, może polegać on na spotkaniu policjanta z osobą niepełnosprawną w domu lub innym dogodnym dla niej miejscu, po wcześniejszym telefonicznym wspólnie ustalonym terminie wizyty: kontakt telefoniczny: 478344400 .
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- budynek nie jest wyposażony w tyflomapy;
- W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
- na terenie Komisariatu nie są zainstalowane urządzenia dźwiękowe naprowadzające osoby niewidome i słabowidzące;
- w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a;
- osoby niewidome oraz słabowidzące mają prawo wstępu do obiektu wraz z psem asystującym i psem przewodnikiem;
- Personel nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego.
- w budynku istnieje informacja wizualna, w postaci tablic o drogach ewakuacji;
- w budynku znajduje się świetlny i dźwiękowy system powiadamiania alarmowego;
Komisariat Policji w Uściu Gorlickim – 38-315 Uście Gorlickie 160
Budynek jest przystosowany w podstawowym zakresie do obsługi osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzi dojazd wykonany z kostki brukowej, budynek nie posiada windy. Wejście główne do budynku posiada drzwi jednoskrzydłowe bez przeszkód w postaci progów, za drzwiami znajduje się wiatrołap, z którego prowadzą drzwi jednoskrzydłowe bez przeszkód w postaci progów prowadzące do holu. Przy tych drzwiach zainstalowany jest dzwonek przywołujący – domofon. Drzwi otwierane automatycznie przez obsługę . W holu znajduje się recepcja – sekretariat, gdzie pracownik udzieli pomocy w rozeznaniu sprawy. Następnie zostanie poproszona osoba, realizująca dany zakres spraw, która pomoże w jej realizacji. W holu budynku znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami oraz pomieszczenie do przyjmowania interesantów.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- budynek nie jest wyposażony w tyflomapy;
- W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
- na terenie Komisariatu nie są zainstalowane urządzenia dźwiękowe naprowadzające osoby niewidome i słabowidzące;
- w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a;
- osoby niewidome oraz słabowidzące mają prawo wstępu do obiektu wraz z psem asystującym i psem przewodnikiem;
- Personel nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego.
- w budynku istnieje informacja wizualna, w postaci tablic o drogach ewakuacji;
- w budynku znajduje się świetlny i dźwiękowy system powiadamiania alarmowego;
Posterunek Policji w Łużnej – 38-322 Łużna 607
Budynek jest przystosowany w podstawowym zakresie do obsługi osób niepełnosprawnych. Wszystkie pomieszczenia jednostki znajdują się na poziomie parteru. Do budynku prowadzi dojazd wykonany z kostki brukowej, budynek nie posiada windy. Wejście główne do budynku posiada drzwi jednoskrzydłowe bez przeszkód w postaci progów, za drzwiami znajduje się wiatrołap, z którego prowadzą drzwi jednoskrzydłowe bez przeszkód w postaci progów prowadzące do holu. Przy tych drzwiach zainstalowany jest dzwonek przywołujący – domofon. Drzwi otwierane automatycznie przez obsługę. W holu znajduje się recepcja – sekretariat, gdzie pracownik udzieli pomocy w rozeznaniu sprawy. Następnie zostanie poproszona osoba, realizująca dany zakres spraw, która pomoże w jej realizacji. W holu budynku znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami oraz pomieszczenie do przyjmowania interesantów.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- budynek nie jest wyposażony w tyflomapy;
- W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
- na terenie Komisariatu nie są zainstalowane urządzenia dźwiękowe naprowadzające osoby niewidome i słabowidzące;
- w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a;
- osoby niewidome oraz słabowidzące mają prawo wstępu do obiektu wraz z psem asystującym i psem przewodnikiem;
- Personel nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego.
- w budynku istnieje informacja wizualna, w postaci tablic o drogach ewakuacji;
- w budynku znajduje się świetlny i dźwiękowy system powiadamiania alarmowego;
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W jednostce można skorzystać z pomocy tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego.
Jeśli chcesz skorzystać z bezpłatnej usługi tłumacza języka migowego przejdź do: Informacje dla osób niesłyszących
W Komendzie mamy również możliwość połączenia się z tłumaczem polskiego języka migowego online.
W punkcie recepcyjnym znajduje się przenośna pętla indukcyjna
Funkcję koordynatora do spraw zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pełni:
Ekspert Wydziału Prewencji Komendy Powiatowej Policji w Gorlicach podkomisarz Grzegorz Szczepanek, adres poczty elektronicznej: grzegorz.szczepanek@gorlice.policja.gov.pl. Kontaktować można się także, dzwoniąc na numer telefonu: 47 83 44 317.
Pliki do pobrania
-
Plan działania Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie i jednostek podległych Komendantowi Wojewódzkiemu Policji w Krakowie na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Data publikacji 05.10.2022 15:27(pdf 305.06 KB)
-
Raport o stanie dostępności KPP w Gorlicach
Data publikacji 05.10.2022 15:29(pdf 63.21 KB)