Struktura organizacyjna KPP w Gorlicach
Komendanta Powiatowego Policji w Gorlicach:
Strukturę organizacyjną Komendy Powiatowej Policji w Gorlicach oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych określa regulamin KPP w Gorlicach z dnia 29 grudnia 2021 roku (Rozdział 2 Regulaminu KPP w Gorlicach)
Zakres działania Komendy oraz podległych jej jednostek i komórek organizacyjnych Policji określają odrębne przepisy Komendanta Głównego Policji w sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji - zobacz
W skład Komendy Powiatowej Policji w Gorlicach wchodzą:
Komórki podległe Komendantowi Powiatowemu Policji w Gorlicach:
Wydział Kryminalny:
Do zakresu zadań Wydziału Kryminalnego należy:
- Przetwarzanie informacji w systemach i sieciach teleinformatycznych oraz bazach danych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań na określonym stanowisku.
- Wykonywanie konwojów i doprowadzeń.
- Realizacja czynności operacyjno-rozpoznawczych.
- Realizacja zadań związanych z walką z przestępczością narkotykową.
- Prowadzenie czynności dochodzeniowo – śledczych.
- Realizacja czynności w zakresie techniki kryminalistycznej.
- Prowadzenie czynności związanych z naruszeniami dyscypliny służbowej.
Wydział do Walki z Przestępczością Gospodarczą:
Do zakresu zadań Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą należy:
- Ujawnianie i zwalczanie przestępczości gospodarczej i korupcyjnej.
- Prowadzenie spraw operacyjnych o przestępstwa gospodarcze i korupcyjne.
- Dokonywanie analiz zagrożenia przestepczością gospodarczą i korupcyjną.
- Koordynowania i prowadzenie nadzoru nad działaniem pracowników pionu kryminalnego w jednostkach podległych w zakresie w/w przestępstw.
- Prowadzenie postępowań przygotowawczych i realizacja innych czynności zleconych przez sądy i prokuratury.
- Prowadzenie współpracy z różnymi instytucjami państwowymi i pozarządowymi.
- Prowadzenie czynności zmierzających do dokonywania zabezpieczenia majątkowego od sprawców przestępstw o charakterze gospodarczym i korupcyjnym.
Referat Wspomagający:
Do zakresu zadań Referatu Wspomagającego należy:
- Nadzór nad pracą recepcji Komendy.
- Przetwarzanie informacji w systemach i sieciach teleinformatycznych oraz bazach danych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań na określonym stanowisku.
- Prowadzenie gospodarki finansowej Komendy.
- Obsługa spraw socjalno – mieszkaniowych.
- Prowadzenie ewidencji i obsługi sprzętu transportowego.
- Prowadzenie gospodarki materiałowo-technicznej.
- Prowadzenie obsługi technicznej i eksploatacyjnej obiektów.
- Obsługa funkcjonowania systemów teleinformatycznych.
- Obsługa funkcjonowania systemów łączności.
- Obsługa systemów bezpieczeństwa technicznego.
Zespół Kadr i Szkolenia:
Do zakresu zadań Zespołu Kadr i Szkolenia należy m. in.:
- Realizowanie decyzji Komendanta w zakresie kształtowania i doskonalenia struktur organizacyjnych Komendy oraz podległych jednostek organizacyjnych Policji.
- Prowadzenie akt osobowych policjantów i pracowników Policji.
- Organizowanie oraz nadzorowanie lokalnego doskonalenia zawodowego.
- Prowadzenie postępowań kwalifikacyjnych dotyczących kandydatów ubiegających się o przyjęcie do pracy w Komendzie.
- Prowadzenie podręcznej biblioteki Komendy.
- Prowadzenie kroniki Komendy.
- Przetwarzanie informacji w systemach i sieciach teleinformatycznych oraz bazach danych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań na określonym stanowisku.
Zespół Prezydialny:
Do zakresu zadań Zespołu Prezydialnego należy m.in.:
- Zapewnienie obsługi kancelaryjno-biurowej Komendantowi oraz I Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji.
- Ewidencjonowanie, gromadzenie i bieżące aktualizowanie zbioru aktów prawnych oraz ich udostępnianie.
- Wykonywanie zadań biura podawczego.
- Zapewnienie funkcjonowanie poczty specjalnej na terenie Komendy.
- Przetwarzanie informacji w systemach i sieciach teleinformatycznych oraz bazach danych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań na określonym stanowisku.
Zespół ds. Ochrony Informacji Niejawnych:
Do zakresu zadań Zespołu do spraw Ochrony Informacji Niejawnych (w tym Składnica Akt) należy m. in.:
- Zapewnienie ochrony informacji niejawnych w Komendzie.
- Uczestniczenie w zapewnieniu ochrony systemów i sieci teleinformatycznych.
- Opracowywanie sprawozdań z działalności pionu ochrony Komendy.
- Uczestniczenie w procedurach wyjaśniających związanych z przetwarzaniem informacji niejawnych.
- Prowadzenie szkoleń w Komendzie w zakresie ochrony informacji niejawnych.
- Organizowanie i koordynowanie działalności archiwalnej w Komendzie.
- Gromadzenie, opracowywanie, porządkowanie i udostępnianie zasobów archiwalnych Komendy.
- Koordynowanie działań dotyczących udostępniania materiałów archiwalnych i niejawnych upoważnionym podmiotom;
- Realizacja zadań związanych z ochroną p.poż. w Komendzie.
- Prowadzenie ewidencji pieczęci i stempli.
Jednoosobowe Stanowisko ds. Prasowo-Informacyjnych:
Do zakresu zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Prasowo-Informacyjnych należy m. in.:
- Informowanie środków masowego przekazu o działaniach podejmowanych przez Komendanta i podległe jednostki organizacyjne Policji.
- Udzielanie odpowiedzi na zgłaszane pytania prasowe.
- Koordynowanie i udzielanie pomocy merytorycznej w przekazywaniu informacji środkom masowego przekazu przez komórki organizacyjne Komendy oraz podległe jednostki organizacyjne Policji.
- Współuczestniczenie w kształtowaniu strategii i koncepcji działań informacyjnych na terenie powiatu.
- Realizowanie zadań z zakresu komunikacji wewnętrznej.
- Redagowanie strony BIP.
- Współuczestniczenie w badaniach społecznych prowadzonych na potrzeby właściwej komendy wojewódzkiej Policji i innych jednostek organizacyjnych Policji.
- Współpraca z zagranicą.
- Przetwarzanie informacji w systemach i sieciach teleinformatycznych oraz bazach danych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań na określonym stanowisku.
Jednoosobowe Stanowisko ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy:
Do zakresu zadań Jednoosobowego Stanowiska ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy należy m. in.:
- Przeprowadzanie kontroli warunków służby i pracy oraz przestrzegania przepisów, zasad bezpieczeństwa i higieny służby/pracy.
- Bieżące informowanie Komendanta o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych.
- Udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych.
- Opiniowanie instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny służby/pracy.
- Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków.
- Doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny służby/pracy.
- Współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy oraz z zakładowymi organizacjami związkowymi.
Komórki podległe I Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji w Gorlicach:
Wydział Prewencji:
Do zakresu zadań Wydziału Prewencji należy:
- Organizowanie, koordynowanie i realizowanie zadań w zakresie ochrony bezpieczeństwa, ładu i porządku publicznego.
- Realizacja zadań wynikających z funkcjonowania systemu informatycznego "Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa".
- Prowadzenie i nadzorowanie postępowań w sprawach o wykroczenia.
- Realizowanie czynności profilaktyczno - wychowawczych i edukacyjnych.
- Współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy i Jednostkami podległymi.
- Sprawowanie ogólnego nadzoru nad realizacją zagadnień prewencyjnych w Jednostkach podległych.
- Realizowanie doprowadzeń na potrzeby jednostki oraz uprawnionych organów i instytucji.
- Realizowanie zadań związanych z obsługą psa służbowego.
- Koordynowanie, nadzorowanie i organizowanie nad właściwym funkcjonowaniem Sezonowego Posterunku Wodnego na akwenie w Klimkówce.
- Organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie funkcjonowania służby dzielnicowych.
- Opracowywanie okresowych i doraźnych analiz zagrożeń przestępczością i zjawiskami kryminogennymi na potrzeby dyslokacji służby.
- Planowanie i organizowanie w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego szkoleń dla funkcjonariuszy Komendy.
Wydział Sztab Policji:
Do zakresu zadań Wydziału Sztabu Policji należy:
- Organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie służby dyżurnej.
- Organizowanie i koordynowanie służby w pomieszczeniach przeznaczonych dla osób zatrzymanych i doprowadzonych w celu wytrzeźwienia.
- Planowanie, organizowanie, kierowanie oraz koordynacja przedsięwzięć związanych z realizacją zadań zapewnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego, między innymi podczas organizowanych zgromadzeń publicznyhc, imprez masowych.
- Koordynacja działań w warunkach katastroch naturalnych i awarii technicznych.
- Organizacja przygotowań obronnych w komendzie w celu zapewnienia bezpieczeństwa państwa w czasie wojny.
- Orgaznizowanie przygotowań oraz koordynacja działań pościgowo - blokadowych.
- Opracowywanie sprawozdań i raportów końcowych z realizacji zabezpieczeń.
- Opracowywanie i aktualizacja planów z zakresu zarządzania kryzysowego.
- Organizowanie ćwiczeń sztabowych.
- Współpraca z organizacjami wojskowymi, sztabami i administracją państwową.
- Organizowanie, kierowanie i koordynowanie działań Nieetatowego Pododziału Policji.
- Koordynowanie działań Nieetatowej Grupy Rozpoznania Minersko Pirotechnicznego.
- Prowadzenie magazynu broni oraz nadzór nad przechowywaniem broni służbowej.
- Opracowywanie i aktualizacja dokumentacji związanej z systemem alarmowym jednostki.
Wydział Ruchu Drogowego:
Do zakresu zadań Wydziału Ruchu Drogowego należy:
- Analizowanie i badanie przyczyn oraz okoliczności powstawania wypadków drogowych.
- Podejmowanie działań zmierzających do zapewnienia bezpieczeństwa porządku na drogach, a także zachowania płynności ruchu poprzez nadzorowanie, kontrolowanie i kierowanie mchem oraz organizowanie i prowadzenie działań kontrolno — porządkowych;
- Ujawnianie i ściganie sprawców przestępstw drogowych, zwłaszcza eliminowanie z ruchu nietrzeźwych kierujących;
- Zabezpieczanie dowodów popełnienia przestępstwa stosownie do przepisów i procedur określonych w kodeksie postępowania karnego innych przepisach;
- Ujawnianie sprawców wykroczeń w ruchu drogowym i podejmowanie w stosunku do nich czynności adekwatnych do wagi wykroczenia, w tym stosowanie pouczeń, nakładanie mandatów karnych lub podejmowanie działań mających na celu skierowanie wniosku o ukaranie do organu orzekającego;
- Zabezpieczanie miejsc wypadków drogowych, dokonywanie oględzin pojazdów uczestniczących w wypadkach, oraz obsługiwanie kolizji drogowych;
- Współdziałanie z władzami samorządowymi oraz innymi służbami, celem zapewnienia porządku i bezpieczeństwa na drogach; dążenie do przeciwdziałania kolizjom, wypadkom drogowym oraz negatywnym zachowaniom uczestników ruchu drogowego;
- Opiniowanie wszelkich propozycji zmian organizacji ruchu drogowego wnikających z okresu inżynierii ruchu na drogach innych niż krajowe i wojewódzkie;
- Podejmowanie przedsięwzięć profilaktycznych i propagandowych dotyczących bezpieczeństwa w ruchu drogowym; edukacja mieszkańców, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży szkolnej w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg i przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym, współpraca, w tym zakresie z placówkami oświatowymi, lokalnymi środkami masowego przekazu;
- Zabezpieczanie imprez i uroczystości oraz protestów odbywających się na drogach, a także wykonywanie pilotażu na zasadach określonych w odrębnych przepisach;
- Przetwarzanie informacji w systemach i sieciach teleinformatycznych oraz bazach danych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań na określonym stanowisku.
Komisariat Policji w Bieczu:
Zakres działania Komisariatu Policji w Bieczu określają wytyczne Komendanta Głównego Policji.
Komisariat Policji w Bobowej:
Zakres działania Komisariat Policji w Bobowej określają wytyczne Komendanta Głównego Policji.
Komisariat Policji w Uściu Gorlickim:
Zakres działania Komisariatu Policji w Uściu Gorlickim określają wytyczne Komendanta Głównego Policji.